Тероризъм made in САЩ

Непрекъснатото състояние на бдителност, безкрайната война срещу ислямския тероризъм и военните действия срещу бандитските държави (но богати на газ и петрол) са представяни като напълно справедливи и необходими от специалистите по дезинформация на официалните медии, които ни манипулират всеки ден. Едно от най-ефикасните и убедителни средства за сплашване на народите от Запада и получаването на тяхното одобрение за тези действия несъмнено е излъчването по новините на страшни видеоматериали, в които ислямистите обезглавяват безпомощни затворници (методи на психологическа война). По-голямата част от тези клипове оставя впечатлението за холивудска режисура на грандиозен спектакъл за тероризма с цел да предизвика емоционална реакция. С тази техника тероризмът се налага като най-сериозната заплаха, за която има солидни доказателства (атентатът от 11 септември), а в повечето случаи е просто медиен продукт.

Скандалната истина е разкрита (макар и умишлено игнорирана от големите информационни канали) от проучване, публикувано на 2 октомври 2016 г. от Бюрото за разследваща журналистика. Така става ясно, че видеоматериалите за главорезите, показани по телевизиите от целия свят в пиковите часове, са направени по поръчка на Пентагона чрез британската PR агенция Bell Pottinger. Един от авторите на лентата е операторът на свободна практика Мартин Уелс, започнал да работи през май 2006 г. след като е нает от агенти на военното разузнаване в Лондон.Само 48 часа след сключването на договора Уелс е изпратен в суперзащитена база в Багдат, където са планирани психологическите операции.

„Трябваше да направим „бели“ филми – в които източникът е обявен, тенденциозно насочен срещу „Ал Кайда“ – обяснява Уелс. – Вторият тип беше „сив“: фалшиви новинарски репортажи за излъчване по арабските телевизии. И после идват черните“

 И после идват черните – с фалшиво преписани материали, които Уелс описва така: „Произвеждахме фалшиви пропагандни филми за „Ал Кайда“ с точни и прецизни техники; трябваше да са с 10-минутна продължителност и да бъдат записани на CD. След това, по време на акциите си, пехотинците са ги оставяли на различни места – например в домовете на хора, заподозрени в тероризъм. Целта на клиповете да се разпространят на повече места, по възможност далече от театралната сцена на „войната“, защото откриването на филми с такъв жанр на неочаквани места би увеличило истерията и медийния интерес не само в Багдат, но и в Иран, Сирия (преди войната) и дори в САЩ.“

Най-комичният факт от историята е, че автентичността на видеоклиповете е сертифицирана от ЦРУ и Белия дом. Уелс изяснява какво са условията за участие в производството на филми за тероризма с невярно съдържание:

„Поръчката се дава от правителството на външна консултантска фирма, за да може да се заобиколи законът, да се избегне контролът на парламентарните комисии и да бъдат защитени институциите, в случай че операциите излязат на бял свят и бъдат анонсирани от пресата – нещо, което всъщност не се случва никога.“

Източник: Откъс от книгата на Марко Пицути „Забранената еволюция“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *